donderdag 2 februari 2012

Somfy RTS is secure

Vandaag nog even aan het onderzoek gewerkt of ik het signaal van de zonwering kan opvangen en weer kan versturen.

Ik kan het signaal ontvangen en weer versturen. Maar de zonwering reageert er niet op omdat de verbinding secure is. Het protocol maakt gebruik van een rollende code
met 16 miljoen combinaties. Dit is dus erg jammer als je de code zou willen kopiƫren en wilt hergebruiken. Dus ik moet een andere oplossing zoeken voor het aansturen. Ik zit te denken aan een gewone 5 kanaals zender om te bouwen zodat ik met de Arduino op de knoppen kan 'drukken'. Maar dit moet ik nog even onderzoeken.

http://www.somfysystems.com/en-us/home/our-products/product-solutions/radio-technology-somfy.html

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten